Wizualizacji wartości cisnienia i objętości wody z kontrolera GDS przy pomocy PROMOTOIC

Główne forum techniczne dla dyskusji dotyczących problemów przy wytwarzaniu aplikacji PROMOTIC oraz sposobach ich rozwiązania.

Wizualizacji wartości cisnienia i objętości wody z kontrolera GDS przy pomocy PROMOTOIC

Postby MarcinBiliniak » Fri 11. Mar 2016 11:38:52

Szanowni Państwo na wstępnie chciałbym zaznaczyć, że jestem totalnym amatorem i nowicjuszem w dziedzinie programowania. Przechodząc do rzeczy. Mój problem polega na tym, że do celów badawczych chciałbym napisać prosty program do akwizycji danych z kontrolera ciśnienia/objętości wody (Standard Pressure Controller V2 GDS) http://www.gdsinstruments.com/gds-produ ... controller. Chciałbym wychwycić przebieg zmiany ciśnienia lub zmiany objętości wody w czasie badania. Omawiany kontroler posiada złącze USB. Korzystając z podręcznika PROMOTIC bez problemu jestem w stanie wygenerować interesujące mnie wskaźniki niestety nie jestem w stanie połączyć urządzenia z komputerem. W internecie znalazłem następujący poradnik wykorzystujący język VB: http://www.gdsinstrumentspp.com/SUPPORT ... rivers.pdf. Będę wdzięczny za każdą pomoc, jak to zagadnienie ugryźć.
MarcinBiliniak
 
Posts: 1
Joined: Fri 11. Mar 2016 11:23:13

Re: Wizualizacji wartości cisnienia i objętości wody z kontrolera GDS przy pomocy PROMOTOIC

Postby Kazimierz Heczko » Tue 22. Mar 2016 10:53:04

Witam,
po pobieżnym przejrzeniu podanych linków mogę powiedzieć następujące:
Wymieniony przez Pana kontroler ciśnienia jest wyposażony w łącze USB, producent dostarcza do tego urządzenia bibliotekę komunikacyjną w formie kontrolki ActiveX.
PROMOTIC może korzystać z tego typu komunikacji. Do tego jest konieczne:
1. zainstalowanie danej kontrolki ActiveX na danym komputerze
2. wstawienie do aplikacji w PROMOTIC-u obiektu PmActiveX i ustawienie w nim zainstalowanej kontrolki.