WEB https služba přihlášení na WEB

Toto je hlavní technické fórum pro diskusi o problémech při vytváření PROMOTIC aplikací a jejich řešení.

WEB https služba přihlášení na WEB

Postby psticha » Mon 31. Oct 2022 10:43:58

Zdravím, po přechodu z interního http serveru na službu OS https se přístup na web promoticu chová pokaždé jinak. někdy se web stránky zobrazí ihned, někdy se zobrazí chyba 403 access forbiden s tlačítkem NEW LOGON. po stisku tlačítka NEW LOGON vyskočí přihlašovací okno ,kde nemusím nic vyplnit a po odeslání se zobrazí stránka v pořádku. Server Promotic je v podnikové doméně, certifikáty jsou v pořádku a v komponentě WEB mám vypnuté striktní přihlašování uživatelů. Poradíte proč po mě chce WEB server Login ?
psticha
 
Posts: 3
Joined: Tue 25. Jun 2013 8:07:23

Re: WEB https služba přihlášení na WEB

Postby Tomáš Bräuer » Mon 14. Nov 2022 10:20:14

Dobrý den,
z uvedeným chováním jsem se nesetkal. Problémem je, že nemáte zapnuté striktní přihlašování.
Striktní přihlašování způsobí, že požadavek který neobsahuje autentizační hlavičky je rovnou odmítnut a prohlížeč reaguje novým zasláním s doplněnými autentizačními hlavičkami. Do systému promotic tak nemůže vstoupit neuthentizovaný požadavek.
Nestriktní přihlašování pustí požadavek vždycky do systému a nechá až na oprávnění komponenty ať požadavek povolí nebo zakáže. Toto se používá téměř výhradně jenom pro případ, že je zapnuta kontrola uživatelů podle IP adres. Pokud se IP adresy neužívají, bývá lepší přejít na striktní režim. Ten my také v nové aplikaci implicitně zapínáme.
Je možné, že problém není způsoben striktní/nestriktní, potom to musí mít do činění něco nastavením cache stránek nebo vám běží ještě další prohlížeč. Pokud necháte otevřené další okno prohlížeče, ten si pamatuje příhlášení z minula, takže na vyzvání dodá zapamatované už neplatné jméno, heslo. Přiznám se, že nevím, čím by to mohlo být způsobeno.

Pokud zavřete všechny okna prohlížeče na klientu a pak se podíváte znova tak to také nastane?
Skutečně platí, že když se přepnete na interní web i teď dodatečně, tak všechno funguje dobře a po zpětném přepnutí na HTTP službu, stejný způsob práce klienta vede k těmto chybám s přihlášením?
Když uděláte mini testovací aplikaci (třeba i bez https, jenom http, ať je jednodušší konfigurace), děje se vám totéž? V testovací aplikaci můžete lépe testovat.
Necháváte si vyvolávat událost PmaRoot.onUserLogonBegin?

Nemáte klienty za natem (routerem)? Když se podíváte do seznamu přihlášených klientů v INFO, mají stejnou IP adresu? Rok, dva roky zpátky byla v promotic nevyřešená problematika více klientů z různých PC schovaných za stejnou IP adresou. To už je ale dlouho opraveno.
Neuvedl jste ani verzi promotic, ani použité prohlížeče.
Tomáš Bräuer
Administrátor
 
Posts: 153
Joined: Thu 13. Dec 2012 9:13:13


Return to Nevím jak...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests